Friday, November 7, 2014

උඩරට මැණිකෙට පට කුඩ දෙක දෙක ..




ශ්‍රී ලංකාවේ මගී ප්‍රවහන් සේවා අතර දුම්රියට හිමි වන්නේ සුවිශේෂී ස්ථානයකි .දුම්රිය හා බැදුණු නගරද , කාර්යාල දුම්රිය තුල උප සංස්කෘතියක්ද ඇතිවී ඇත . ටෙලි නාට්‍ය ( රේල් පීලි ), චිත්‍රපටි ( බදුලු කෝච්චිය ) ,නවකතා (මහව කෝච්චිය ) හා ගීත නිර්මාණ වලටද (...දුම්රිය මොහොතක් නතර වුණා .) මෙය පදනම් වී ඇත .
ලංකාවේ මුල්ම දුම්රිය කොළඹ සිට අඹේපුස්ස දක්වා 1864 දී ධාවනය විය . පහසුව, අඩු කාලයක් ගතවීම , ලාභදායි බව නිසා නිසා දුම්රිය ජනප්‍රිය  මගී සේවාවක් විය .  රාජ්‍ය සේවකයන්ට දෙන නිදහස් දුම්රිය බලපත්‍ර යොදා ගමන් බිමන් යාම එකල බහුලව සිදුවිය . ඒ පිලිබඳ මගේ ළමා කල මතකය තවමත් අවර්ජන්ය කල හැකි ලෙස සොඳුරුය. යුද්ධය ලංකාවේ ජන ජීවිතයට සේම දුම්රිය ගමන් කෙරෙහිද බල පෑවේය . යාල්  දේවිය අතරමග නතර වූ සේම බෝම්බ පිප්රීම්මෙන් දුම්රිය මගීන්ට අනතුරු වීම නිසා දුම්රිය ගමන් යාම ගෙන 2 වරක් සිතීමට පෙළඹිණි . කෙසේ වෙත්තත් සාමය සමගම දුම්රිය ගමන් යලි ජනප්‍රිය වෙමින් පවතින අතර සුඛෝපභෝගී දනවා අංග දුම්රිය සේවයට එකතු විය .

මුලින්ම දුම්රිය සේවා ඇරඹි උඩරට දුම්රිය මාර්ගය අදටත් ඉතා දැකුම්කලු දුම්රිය මග බව බොහෝ දෙනාගේ හැන්ගීමයි .මේ මාර්ගයේ යන දුම්රිය අතර වඩා ප්‍රචලිත උඩරට මැණිකේ දුම්රියයි .කොළඹ සිට හැටන් දක්වා ශීග්‍රගාමී වන  බොහෝ  උඩරට දුම්රිය ඉන්පසු  සෑම  දුම්රිය ස්ත්නයකම නතර වී මැණිකේ කෙනෙකුටම හිමි ලැසි ගමනින් ගමන් කරයි.   කුඹුරු , තේ වතු , නගර, ගම් , එළවලු හා මල් වගා පසුකර යන මේ දුරිය මගේ සුවිශේෂී ලක්ෂණ නම් බින් ගෙවල් රාශියක් දක්නට ලැබීමයි . ගණනින් 44 ක්වූ මෙම බින් ගේ අතරින් දිගම සින්ගිමලේ බින් ගෙයයි .


හෝර්ටන් තැන්නට , නානු ඔයෙන් බස නුවර එලියට යන්නන් මේ දුම්රියට ගොඩවන අතර  ඉහල කොත්මලේ විදුලි බලාගාරය , දෙමෝදර ආරුක්කු නවයේ පාලම ,  ශාන්ත ක්ලෙයාර් දිය ඇල්ල  මෙම උඩරට -බදුලු දුම්රිය මගේ හමුවන සුවිශේෂී ස්ථාන වේ .
දැනට උඩරට දුම්රිය මගේනැරඹුම්  මැදිරි මෙන්ම , වායු සමනය කල දුම්රිය මැදිරිද , රාත්‍රී නිදන් මැදිරි සහිත දුම්රියද දක්නට ඇත.
බොහෝ කලෙකින් දුම්රියේ විශේෂයෙන්ම උඩරට  දුම්රිය මගේ දියත්ලාවට යාමටද නැවත උඩරට මැණිකේ දුම්රියෙන් කොළඹ  ඒමට ද පසුගියදා හැකිවීම මේ සටහනට නිමිත්ත වුනි . ගමන සංවිදානය කල , ගමන් මගේ විද්ව දුරු කළ ගමන් සගයන්ට පින් ...

No comments:

Post a Comment