Wednesday, November 26, 2014

සමනෙ , රොමී සහ ඉරානය ...



ඉරානය කියා රටක් ඇති බව මා  දැනගත්තේ ඉස්කෝලේ 2 පන්තියේදීය . ඒ 5 ශිෂ්‍යත්වය පාස්  වී  අපේ   ටික දිනක් නැවතී සිට රිච්මන්ඩ් එකට ගිය ලොකු අය්යා  නිසාය . ඒ අපේ ලොකු අම්මගේ ලොකු පුතාය . ඔහු ඉරාන ඉරක යුද්ධය පරිදි සෙල්ලමක් කිරීමට මා එක්කර  ගත්  බැවිනි . මේ වෙඩි තබාගැනීමේ සෙල්ල්මෙදී මා අන්ත පරාජයට ලක් විය. ඒ තරඟ නීති රීති තීරකයාද  එක පසෙක ක්‍රීඩකයෙක්ද ලෙස dual role ලොකු අය්යා කිරිමද  නොඑසේ නම් සහෝදරයන් නැති මට යුද  ක්‍රීඩා නුහුරු වීමද නොදනිමි . එහෙත්  එකල ඉරානය සිතියම් පොතේ තිබෙන තැන වත් නොදත් මට ඉරාන ජාතික තරුණියන් සිටින නිවසක අවුරුද්දක් වාසය කරන්නට සිදුවේ යයි නොසිතීමි. අපි මැලේසියාවේ ඉගෙන ගනිද්දී නැවතුනු apartment එකේ  සිද්ධි විහාරිකයා  හෝ ඒ වනවිට තනි උරුමකරුවා රෝමක්ය . නොහොත් අපි අපේ දිව උළුක්කු නොවීම පිණිස පසුව ආමන්ත්‍රණය කල පරදී රොමී ය . පළමු දිනයේ  මා  suitcase අස්  කර  කාමරයේ දොර අරින විට ඉදිරි කාමරයේ දොර ඇර  අතු පතු ගාන රූමත් තරුණියක් දුටිමි . ඇගෙන් කොස්ස ඉල්ලුවද ඇය මට ආකර්ශනීය සිනාවක් පා දොර වසාගත්තීය. පොත්ත රතු නිසා මේකිගේ තියෙන ගණන් ..මට කොස්ස ටිකක් දුන්නනම් ගෙවෙනවද ? මට එදා සිතුනේ එලෙසිනි . එත් රොමි   එසේ කලේ ඇගේ ඉංග්‍රීසි දැනුම දුර්වල නිසා ම ඉල්ලුවේ කුමක්ද යන්න නොතේරුණු නිසා බව මට තේරුණි මද කලක් ගිය පසුය . " Oh Very good , Very bad " ඇ  නිතරම භාවිත කළ ඉංග්‍රීසි වචනය . ඇ එය කීවේද තාලයකට ය . සිංහල කියා බසක් ඇති බවා හෝ ලංකාව තිබෙන තැනවත් නොදන්නා එමෙන්ම ඉංග්‍රීසි යන්තම් හැකි රොමී ටත් පර්සියන් මල පොත අකුර වත් නොදන්නා උදාරා අක්කටත් මටත් එක හැලියේ මාරුවෙන් මාරුවට ලාංකික ක්‍රමයට හා ඉරාන ක්‍රමයට බත් උය ගෙන කෑමට භ‍ෂාව  ප්‍රශ්නයක් නොවිණි . අපි 2නා රොමී ගේ නිල නොවන translators ල වූ අතර carrfore එකේ බඩු  ගැනීමටත් , china town වල bargain කිරීමටත් අපි මේ ඉරාන මිතුරිය වෙනුවෙන් ඉදිරියට ගියෙමු.


සමනේ ආවේ අපිට පසු batch එකේ M .Sc  කරන්නටය . සුමනෙල මිස සමනේ ලා පුරුදු නැති අපි  මේ නම් වරද්ද වරද්දා  උච්චාරය කළෙමු . සමනේ ජේෂ්ට  සිසුවියක ලෙස ම දැඩිව විශ්වාස කළාය ." I have a problem " ඇ නිතරම අවුත් මගෙන් උදවු ඉල්ලන්නේ පාඩම් වැඩ  සඳහාය . අපි ඔවුන්ට ඔසරි  දෙකක්ද අන්දවීමු . B Sc සිසුවියක් වූ  රොමි ඉක්මනිනි මවු රට ගියාය . සමනෙත් සමග නම් අපි පීනැන් (Penang ) ද සංචාරය කළෙමු . M .Sc  සම්පූර්ණ කළ සමනේ මැලේසියාවේ රැකියාවකට ගියාය . රොමි ලඟදි විවාහ විය .
මේ සටහන සමනෙට හෝ රොමිට කියවන්නට බැරිය . ඉංග්‍රීසියෙන් ලියුවොත් මට මගේ අදහස් මේ විදියටම ලියන්නත් එය ඒ විදියටම තේරුම් ගන්න ඔවුන්ටත් බැරිය . ඔවුන්ගේ සිතට දැනෙන ලෙස ඔවුන්ගේ මවු  බස වූ පර්සියන් වලින් ලියන්නත් මට නොහැක . නමුත්  මේ දෙදෙනාම අකුරු වලට සීමා නොවූ මිනිසත් කමේ විශ්ව භෂාව හදුනන බැව් නම් මම දනිමි . උදාරා අක්කත්, සමනෙ , රොමි හා මමත් යලි කවදාවත් එක වහලක් යට හමු නොවනු ඇත . සම්නෙල , රොමිලා ඊළඟ ආත්මයක් ගැන විශ්වාස නොකරන නිසා මත බවයකවත් හමු නොවනු ඇත . එත් ඉස්සර  ඉරානය කි විට  අයතුල්ලා කුමෙනි , මතකයට ආ මට අද නම් ඉරානය යනු රොමි හා සමනේමය .

No comments:

Post a Comment